biography stuffies chingu(s) home entry

  



Older Post >> | << Newer Post
~ fArAh ~
Monday, November 5 | 0 comments





assalamualaikumwarahmatullahitaalawabarakatuh ! ha amekau . panjang tak salam dayah ? hehe , so , korang pon kene jawab panjang2 argh . muahaha . tapi just for the muslim je  kay . for the non-muslim just answer me 'hye' only . tapi korang jawab ke tak jawab mane dayah tahu en ? hehe . tapi jangan lupe , tetap ade yang mengetahui . iaitu ALLAH S.W.T .  hehe . berceramah plak dayah nie en ? 

em , korang tau ark dayah dah lame tak update blog nie . sape yang stalker blog dayah tahu arh ! tapi sape yang rase rase benci kat dayah . dayah ade blog pon tak tentu diorang tahu . kan ? kan ? kan ? agaknye dah bpe byk jin betandang kat blog dayah nie . tapi jgn risau , dayah dah bersihkan dah . sume jin jin tuh dah BRAMMMM . hehe .

dayah update ni pon mase dah cuti akhir tahun . time tu jelah dayah men intenet puas2 . tapi kalo ader tenet pon dayah tak tahu nak uat pe ? mukebuku (facebook) skrg dah bosan arghh . tak tahu nak uat pe . erghh . pencicit (twitter) pon same . hehehe .

post dayah kai ni ialah pasal " my friends " . macam tajuk kali nie . " my friends " oke . citer die cam nie . maser kitorg hbes final exam . ( 31 /10 / 2012 ) kitorg lepak arh kat bawah kolong . then , ape lagi bebel ( gosip ) arh ngan member . pastu sampai satu ayat tuh berbunyi macam nie " farah cube kau bayangkan kalo Azrul suke kau , kau pon suke azrul . tapi aku nyebok suke kat azrul ." ( azrul : boyfie farah )

pastu ngan sebut nama azrul tuh mem2 aku yang lain sume sbut " arwah , arwah " huh ? arwah . tapi aku ingatkan diorg cakap pasal topic lain . aku pon sebut arg nama azrul lagi . pastu diorg sebut agi " arwah " . pastu ape agi bengang arh . kalo dah bengang mesti jadi bangang punye en . pastu farah cakap " die tak tahu , die tah tahu ." huh . ape nie . ape yang aku tak tahu . sape arwah ? sape yang dah mati ? terbayang2 ayat tuh kat otak dayah .

pastu dayah tanye farhanah . " what's going on ?" pastu farhanah cakap yang azrul accident dan dah meninggal dunia . huuuhhhhhhh !!!! amekau tekejut beghuk dayah . dayah soh die explain kat dayah . 
pastu dayah tanye farah .  betulke ape yang dayah dengar nie ? pastu die kate . " hmm , betullah " pastu die kate kalo nak tahu lebih lanjut bace blog die . 

pada keesokkan harinya ( 1st november 2012 ) dayah ngan shimah plan nak g umah salsabilah . for what ? ala , biaselah umah ade swimming pool . kitorg rancang nak swim . pastu kitorg datang tuh . huuuu .. hancor bekecai plan kitorg . habis musnah segala galanya . tak boleh swim sebab ? ? ? diorg baru cuci . walaowei . wuw uwuw w. pastu kitorg decide lepak umah sal sampai mak shimah amek . 

ha ! rumah die kan ade wireless . dayah amek kesempatan tuh tok bukak blog farah . mule mule dayah bace senyap2 . ayiak mate dah nak bergelinang dah . tapi dayah tahan jgn sampai gugur ke pipi . *ceh ayat !* pastu diorg nak bace gak . then dayah uat keputusan dayah akan bacekan tok shimah n sal tapi diorang kene janji .

" aku akan bacekan tapi korg kene janji . aku tanak ade orang menangis melalak kat sini . pastu aku tanak hbes je aku bace ade orang nangis ." pastu diorg cakap "ok" . dayah pon start lah bace . 

dengan situasi bilik tuh sepi , lagu die yang sedih , intonasi dayah yang menyedih kan lagi bertambah sedih citer tuh . pastu dayah dah hbes bace tibe tibe " hhmmsss . hhmmmss " dengar ade orang macam selseme . pastu toleh ke tepi . air mata shimah dah jatuh , 

ha , kan da kate mesti ade org melalak punye . shimah , shimah .tapi memang sedih la . sedih giler kot . korang nak tahu macam mne sedihnye ? korang bacelah blog dier .http://blogakusukahatinenekmoyangakulah.blogspot.com/ hurm . sedih . tapi korg nak tahu ark dah sebulan bende nie terjadi baru dayah tahu . mungkin farah tanak org laen tahu .
tapi yang peliknye , kat sekolah macam nothing happen kat farah . die ketawe die gelak . macam nothing happen ! sedih tak nmpak langsung kat muke die . selalunye kalo tak nangis pon mesti murung en . tapi die tak . 

tapi farhanah cakap . "memang betul . die tanak tunjukkan kesedihan die depan kitorg sume . tapi aku tahu blakang kite die menangis melolong punye . sebab maser tuh farah ade kol aku . cakap nak texting tapi suare die macam baru nangis . pastu bile aku tanye die menidakkan " 

farah adelah seorang yang sangat tabah . maser tuh kitorg nak final exam plak ue . tak tahula macam mne farah menjalani kehidupan die skrg . hbis je bace blog die dayah tros update status kat fb . http://www.facebook.com/hidayah.aisyah.50/posts/399847186753590

Aku bersyukur sebab aku dapat kenal dengan seorang insan bernama NURFARAHEZZAH BINTI JAAFAR NG . aku bangga sebab aku mempunyai kawan sebaik , secomel dan paling penting setabah kau . Aku sayang kau and aku tanak kehilangan kau buat selama lamanya . Kau lah kawan aku dunia akhirat . Walaupun kau kehilangan seserang yang kau sayang dan cinta tapi kau tak pernah tunjukkan kesedihan kau depan kitorg sume . Tapi aku tahu blakang kitorg kau sedih giler en ? Aku bangga ngan kau . Sayang kau ketat ketat . muuahhh . :*